Friday, July 2, 2010

Macam siput


Macam siput!

Sayalah tu.


Kenapalah lambat sangat gerak ni....




Tolonglah bagi saya dapat gerak laju-laju.

Kalau dulu takde orang yang beriya-iya nak tarik tangan saya,

yang sanggup buang masa dia untuk jaga iman saya,

yang sanggup susah payah, penat lelah untuk dakwah..

entah orang macam mana saya agaknya hari ni ye?


Sememangnya semua dengan izin Allah.

Lalu, kenapa tidak saya pun buat perkara yang sama?

Kalau saya lambat-lambat

tak nak penat

banyak fikir pasal masalah sendiri je...

berbaloi ke apa yang Allah dah beri kepada saya selama ni?

hamba macam manakah saya ni?



Sekurang-kurangya siput,

walaupun lambat...

masih boleh angkut rumah sendiri.

Saya ni angkut apa?



oh!



2 comments:

tulip putih said...

huk~

terserap hingga ke liang2 rongga..

ya Allah, astaghfirllah..
mujahadah sgt diuji waktu cuti2 ni..

kepadaMu jua aku bergantung dan bertawakkal...

9:38-41

qumfaanzir said...

aaa... ye tak mau jd siput jugak!