Sunday, June 27, 2010

After hardships will always come ease!

Selalunya, nak menghasilkan sesuatu yang sempurna dan terbaik perlu melalui fasa-fasa sukar yang banyak. Terima kasih Allah kerana memilih saya untuk berada di situasi itu. Mungkin sudah saatnya saya lebih banyak berfikir dan bertindak seperti manusia dewasa. dan dalam tempoh sukar itu saya banyak mengimbau kembali kisah Nabi Yusuf yang diuji.

Semoga saya tetap berada di pihak yang benar dan tetap memperjuangkan yang haq.
Semoga saya tetap tabah dan menyantuni manusia lainnya walau mungkin ujian yang dihadapi itu meremuk-redam sekeping hati yang tipis ini dan menggugah emosi.
Semoga saya menjadi persis Nabi Yusuf, yang masih bisa melihat sinar positif da'wah walau ditempat sesempit sel tahanannya dan terpaksa menghadapi ujian paling getir berseorangan tanpa keluarga, saudara mahupun sahabat. Kerana yang tetap akan bersama dengan kita ialah Allah! Walau dalam apa pun keadaan kita.
Semoga saya bisa mencontohi yang penuh kemuliaan, ar-Rasul tercinta dalam menghadapi kesukaran da'wah di Thaif. Tetap mampu mendoakan segala kebaikan untuk anak cucu di sana.

Positif! Positif! Positif!

Hasbunallahu wani'mal wakeel.

After hardships will always come ease!


No comments: