Friday, November 21, 2008

last minute

Alhamdulillah.
Saya sudah mendapat tesis saya semula pagi tadi. Itupun semasa berjumpa dengannya di dewan pembentangan proposal tesis pelajar masters, dia masih belum selesai menanda tesis saya. Semalam saya berkampung di pejabatnya dan hanya dapat berjumpa dengannya kira-kira jam 4 petang. Itupun untuk masa yang sekejap (kerana diberitahu tesis saya masih belum ditanda). Pada mulanya saya memang nekad nak 'haunting' dia. Plan tak nak berganjak dari pejabat itu sehingga tesis saya disiapkan. heh. (Lagipun pejabat tu selesa. Jadi tak kesah nak duduk lama-lama. Siap ada orang tolong bukakan TV untuk saya sebab kesian tengok saya tunggu lama-lama kot..)

Hari ni saya menunggu dia menanda tesis saya dengan hati yang berdebar-debar. Tesis ditanda depan mata. Takut juga kalau dia tak faham tentang kajian saya tu. Saya dah plan, kalau dia bagi markah ciput, saya tak nak balik selagi tak explain dan dapat explanation tentang markah yang ciput itu. Huhu..kadang-kadang kena buat serangan berani mati juga. Memanglah sepatutnya kita bertawakal, tetapi selagi ada ruang untuk berusaha, kena usaha! Kalau masih ada peluang dan tak gunakan sebaiknya, lebih kurang macam orang yang give up lah.

Saya cuma risau jika terlalu banyak perkara yang perlu dibaiki. Takut tak sempat nak siapkan sebelum esok. Tapi...kawan saya selalu ingatkan. Masa tu kan milik Allah, mintalah pada Allah. Tak perlu risau...
Betul, kadang-kadang kita memang selalu risau untuk perkara yang "kalau" ni.
"Kalau tak sempat, macam mana?"
"Kalau teruk, macam mana?"
"Kalau kena marah, macam mana?"

Itu baru "kalau", belum lagi 100% akan berlaku kan?

Alhamdulillah.
Allah knows best.
Memang saya ni orang yang sesuai untuk buat kerja last minute kot.
Sebab tu Allah bagi ujian macam ni. Sesuai dengan kemampuan saya...

Dah siap pun proses editing dan converting kepada PDF.
Esok bersedia untuk hantar, bi iznillah.

Semoga dipermudahkan Allah.
Terima kasih Allah. Sayang Allah! ^__^

No comments: