Friday, December 18, 2009

1431


Alhamdulillah. Diberi Allah kesempatan hidup untuk menjejaki tahun baru 1431H ini. Melihat ke belakang, berapa sangatlah yang telah aku gunakan hayat ini dengan sebaiknya? Ah, mungkin banyak masa dihabiskan dengan tidur saja! Lalu bagaimana mahu menjadi manusia yang mampu memberi kesan kepada dunia? Tentunya tidak mahu diri ini dikategorikan sebagai lebihan dunia, hidup tanpa memberi erti apa-apapun kepada dunia, hidup tak berguna!

Looking forward, saya pun tidak pasti entah berapa banyak lagi hayat yang tersisa. Tapi oleh kerana yang tersisa itu pastinya semakin sedikit dan kematian itu semakin dekat, kita sepatutnya lebih bermotivasi untuk beramal dengan lebih baik dan lebih giat. Due date sudah hampir, masakan kerja pun iseng-iseng!

Moga tahun baru ini membawa saya untuk lebih bersemangat mencapai dua matlamat hidup (2:30, 51:56) serta lebih berusaha untuk menunaikan hak Syahadatul Haq. Moga tahun baru ini bisa menghasilkan karya-karya (literally) indah buat al-Khaliq sebagai saksi di akhirat kelak. Cabaran kepada Rasulullah dan para sahabat tidak terhenti saat mereka selesai berhijrah ke Madinah, malah menghadapi cabaran yang lebih besar dan getir selepas hijrah tersebut. Kita sememangnya hidup untuk diuji, kalau tak diuji...maksudnya tak hiduplah kan? =D

Yuk, moga kita semua lebih bermotivasi di tahun baru ini!
Mula melakar garis baru dalam ware-ware no rekishi tepat 1431H ini.

1 comment:

puteribonda said...

salam maal hijrah kak kd

:)