Wednesday, April 28, 2010

Di bawah langit Mu


Saat memandu berseorangan pergi dan pulang sekolah sejak akhir-akhir ini, sering saja saya memutar kembali lagu ini yang cukup memberi inspirasi. Inspirasi untuk menjayakan semesta bertasbih. Inspirasi untuk membawa hak syahadah ke seluruh jagat raya. Inspirasi untuk membawa jiwa-jiwa manusia kembali kepada fitrah penciptanya. Subhanallah... betapa saya cuba usahakan untuk mengingatkan diri, saat berdiri di hadapan para pemuda-pemudi penerus generasi depan, bahawa mereka punya hak syahadah yang perlu saya sempurnakan. Betapa saya mengharapkan pertolongan Allah untuk memberi taufik dan membuka hati mereka untuk mengecap indahnya nikmat iman.

Subhanallah.
Subhanallah.
Subhanallah.

Dan betapa indahnya andai seluruh alam ini semuanya bertasbih, satu rentak, seirama dalam ritma menundukkan seluruh jiwa buat yang Maha Kuasa.
Menghirup sedalam-dalamnya udara kurniaan Tuhan, berbekalkan segala yang dipinjamkan, maka harusnya kita membajak dunia hari ini sebaik-baiknya..moga hasilnya kelak bakal dituai di taman abadi.
Mulakan hari dengan penuh keazaman, membawa risalah Tuhan ke semesta alam..menyirami hati-hati tandus, moga sedikit basah dengan ingatan terhadap Tuhan...

Lalu, Allah ada menitipkan..Lihatlah bagaimana Allah menumbuhkan tanah yang kering tandus dengan tumbuhan yang menghijau? Maka tak mustahil, hati kering tandus ini juga bisa tumbuh mekar mewangi membawa tasbihNya ke seluruh alam.

dan saya mengharap untuk menjadi petani yang membajak tanah kering tandus ini, optimis bahawa Allah bisa menyuburkannya kembali dengan kasih sayangNya.

2 comments:

mawaddah (~_*) said...

Salam wrt ukhti kd,

jazakillah untuk sedikit pencerahan dikala waddah tgh syndrome Down ni='(

heeee=p

hati kering tandus ini juga bisa tumbuh mekar mewangi membawa tasbihNya ke seluruh
alam--->insyaAllah tak mahu dilayan hati yg kering ini lagi~
mahu byk bertasbih iA utk membasahkan hati=)

jazakillah3x kd,

p/s-izinkan saya share lagu ni dgn sisters2 lain yea?
suke!bes2^_^

kuchinque said...

masya Allah.
qadarullah semuanya =)

moga hati2 kita dibasahkan dgn iman yg melimpah.