Thursday, October 11, 2012

Si Kecil


Ok, kali ini bukan post tentang Si kecil yang di luar tetapi Si Kecil yang di dalam.
Kasihan Si Kecil ini.
Mungkin kerana saya terlalu memberi perhatian kepada Si Kecil yang di luar, maka tanpa di sedari saya telah meminggirkan perhatian buat Si Kecil di dalam ini. Oh!

Kasihan dia.
Saat Si Hazim Kecil menangis kerana tersepit pintu almari, demam atau jatuh terhantuk saat mula bertatih.. apa mungkin Si Hati Kecil di dalam diri ini juga sedang meraung-raung kerana cedera parah yang amat sangat.
Tapi kasihannya. Saya sudah kurang perhatian kepada Si Hati Kecil...

Saya sibuk memikirkan makanan, susu, dan pelajaran buat Si Hazim Kecil. Tetapi bagaimana dengan Si Hati Kecil saya sendiri. Sepertinya saya sendiri semakin lupa akan tugas untuk tetap membangunkan jiwa sendiri..
Astaghfirullah...

Alhamdulillah. Terima Kasih ya Allah atas lintasan yang Kau berikan pada Si Hati Kecil ini. Insya Allah akan saya usahakan untuk kembali menyantuni Si Hati Kecil. Moga ia dapat sama-sama membesar sihat dan kuat bersama-sama Si Hazim Kecil.

Terima Kasih ya Allah kerana masih memberiku peluang untuk memperbaiki diri. Moga aku dapat terus bangkit dan menjadi lebih baik. Aku mohon Ya Allah agar diberi ketetapan iman dan kekuatan hati untuk terus beramal dengan Deen Mu.

Amin Ya Rabb.


No comments: