Wednesday, January 13, 2010

Heal my soul


Saya benar-benar tidak dapat mengenal pasti apa kondisi hati tika ini. The hectic world is killing my soul bit by bit. Baru tadi main-main cek heartbeat guna stetoskop yang ada di rumah ni dengan adik, ternyata heartbeat saya lemah (read: tidak dapat dengar dengan jelas). Mungkin selemah itu kondisi hati saya kini. I really, really in need of something to freshen up my soul at the moment...something to heal me within. Saya faham, sudah tiba masa untuk meningkatkan tarbiyah zatiyah, tarbiyah ruhiyah dan tidak lagi terlalu bergantung kepada naqibah. But, it's also a big tarbiyah to me to learn and train my ownself with tarbiyah zatiyah dan ruhiyah. It's ultra-mega-super mujahadah I should say. Not to whine, of course. I should get going and put and ultra-mega-super effort for that mujahadah, shouldn't I?

Saya tak suka bila ke sekolah tanpa perasaan dan matlamat da'wah itu. Ah, bagaimana saya boleh terlupa untuk siapkan mindset itu di setiap pagi? Terasa sia-sia hari yang berlalu bila hanya memikirkan kerja dan tugasan yang perlu digalas setiap kali menapak keluar. Rutin yang mampu menjadi peluru hidup yang membunuh hati tanpa bunyi.

Setiap minggu membuatkan saya tidak sabar menunggu hujung minggu. Hujung minggu yang lepas pun terasa seperti sudah sebulan berlalu. Ah, saya perlu keluar untuk mencari pengubat hati yang ketiga (read: obat hati by opick). Dengan bebanan kerja yang banyak dan semakin berat, I think I need an extra dose of obat hati.

Dear akhawats, please repare me with an extra dose of obat hati. I'm really in need with that or I'm afraid I'll turn into a robot anytime soon.

Roger and out.

2 comments:

mawaddah (~_*) said...

dear ukhty,

huhuhu..suke dgn kata2 kd..nak quote back-"Rutin yang mampu menjadi peluru hidup yang membunuh hati tanpa bunyi='("

astaghfirullah kdg2 telupe juge misi utama n core business kite setiap kali mula bertugas kan?

mari bernafas dgn da'wah..haiiyakk~

mendoakan kd dlm redha Allah selalo0=)

Mama Hazim said...

masya Allah.

jazakillah, ukht!

=)